Haber

Çankaya-Mamak Viyadüğü’nde kapsamlı çalışma

ANKARA (İGFA) – 1992 yılında yapımına başlanan ve 1998 yılında tamamlanan Çankaya-Mamak (İmrahor) Viyadüğü’nde kullanımdan dolayı zamanla oluşan yıpranmalar nedeniyle kapsamlı bakım ve onarım çalışmalarına başlanacak. 2023 Ocak ayında başlanması planlanan çalışmaların yaklaşık 50 milyon liraya mal olacak şekilde yılın ilk yarısında tamamlanması hedeflenirken, verilen tarihe kadar köprü araç trafiğine kapatılmayacak.

Ankara Büyükşehir Belediyesi, Başkentlilere daha konforlu ve güvenilir bir ulaşım sağlamak için çalışmalarını sürdürüyor. Yeni yol, köprü ve kavşaklarla Başşehir trafiğini rahatlatan ABB, sorumluluk alanına giren ana arter, cadde, bulvar ve köprülerde de bakım, onarım ve yenileme çalışmaları yapıyor.

VİYADÜK CİDDİ BAKIM YAPILACAK

ABB Kent Estetiği Daire Başkanlığı, Çankaya ile Mamak ilçelerini birbirine bağlamak ve trafikteki zaman kaybını azaltmak amacıyla inşa edilen Çankaya-Mamak (İmrahor) Viyadüğü’nde bakım ve onarım çalışmalarına başlamaya hazırlanıyor.

1992 yılında yapımına başlanan ve 8 kilometrelik temas güzergahı ile 1998 yılında tamamlanan viyadük, 25 yıllık süre içerisinde meydana gelen yıpranma nedeniyle ağır bakıma alınacak.

2023 Ocak ayında başlanması planlanan çalışmaların yaklaşık 50 milyon liraya mal olacak şekilde yılın ilk yarısında tamamlanması hedeflenirken, verilen tarihe kadar köprü araç trafiğine kapatılmayacak.

VİYADÜK ÖMRÜ UZAYACAK

Yapılacak çalışmalarla ilgili açıklama yapan Kent Estetiği Daire Başkanı Ahmet Turan Söylemez, yapılan en uzun ardgermeli (betonarme dengeli konsol) yapı olan Çankaya-Mamak (İmrahor) Viyadüğü’nü söyledi. Türkiye’de günün kurallarına göre toplam uzunluğu 604 metre, yüksekliği 64 metredir. Vizyoner projelerinin tam ortasında döneminin geçtiğinden bahsetmiştir. Sözlümez, köprüdeki trafik yoğunluğunun giderek arttığını belirterek, ” Önümüzdeki yıllarda çok daha kritik bir altyapı tesisi haline gelmesini bekliyoruz. Bu köprü yaklaşık 30 yaşında. Bu tip köprülerde 10 bin gün sonra yarı ömür bakımı diyebileceğimiz bir bakım ve taşıyıcı elemanların gözden geçirilmesi gerekiyor.”söz konusu.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort